بهترین فوق تخصص رادیوتراپی در تهران

5/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

بهترین فوق تخصص رادیوتراپی

فوق تخصص رادیوتراپی در تهران امروزه با تغییر سبک زندگی به سمت بی تحرکی و عدم فعالیت بدنی، رژیم غذایی ناسالم، فست فودها و… خطر ابتلا به بیماری سرطان افزایش یافته است.
بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان به دلیل عدم اطلاع از تخصص پزشکان در مسیر اشتباه قرار می گیرند! در این مقاله قصد داریم درباره پزشک فوق تخصص رادیوتراپی صحبت کنیم.

تفاوت متخصص رادیوتراپی و فوق تخصص رادیوتراپی در چیست؟

در واقع در ایران، فوق تخصص رادیوتراپی نداریم ولی تفاوت اصلی میان متخصص رادیوتراپی و پزشکانی که به شکل فوق تخصصی رادیوتراپی انجام می دهند این است که فعالیت این پزشکان متمرکز بر روشهای خاص، مانند توموتراپی TOMOTHERAPY و SRS و سایبرنایف و… بوده و در آن تبحر دارند.

پزشکی که تمایل به فوق تخصص رادیوتراپی دارد، پس از پایان دوره تخصصی رادیوتراپی، دوره های آموزشی و تمرینی بیشتری را در زمینه مورد علاقه خود طی می‌کند. این دوره شامل تجربیات بالینی و تئوریک بیشتر و تمرینات بیشتری در زمینه‌های خاص پرتودرمانی مانند پرتو درمانی پروستات، مغز، پستان، متاستاز و غیره است.

امکانات فوق تخصص رادیوتراپی معمولاً در مراکز و بیمارستان‌های بزرگ وجود دارد و درمان بیماران با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته رادیوتراپی انجام می شود. همچنین، این افراد مسئولیت ارائه مشاوره و درمان بیماران با بیماری‌های پیچیده و پرعارضه را دارند.

از آنجا که فوق تخصص رادیوتراپی در یک زمینه خاص از پرتو درمانی تخصص دارد، می‌تواند بهترین راهکارهای درمانی را در آن زمینه ارائه دهد. این افراد می‌توانند تشخیص دقیق‌تری در مورد بیماری‌ها و ارایه درمان‌هایی با دقت بیشتر داشته باشند که می‌تواند بهبود وضعیت بیماران را تسریع کند.

در کل، فوق تخصص رادیوتراپی پزشکانی هستند که با گذراندن دوره تخصصی رادیوتراپی و دوره آموزشی و تمرینی بیشتر، در زمینه خاصی از این رشته تخصص دارند و می‌توانند به بیماران با بیماری‌های پیچیده و خطرناک کمک کنند.

سرطان چیست؟

بدن انسان طبق روال طبیعی خود همواره سلول های خود را بازسازی می کند که این روند با تقسیم سلولی و ایجاد سلولهای جدید به همراه مرگ سلول های قدیمی انجام می شود. زمانیکه به دلیل جهش های ژنتیکی مرگ سلولی اتفاق نیفتد و مرتبا سلولهای جدید تولید شود تومورهای بدخیم ایجاد میگردد که به آن سرطان گفته می شود.

به عبارتی سرطان عبارتست از ایجاد و تجمع مازاد سلولهای جدید بدن و رشد و گسترش آن در یک ناحیه یا کل بدن که این امر به مرور زمان باعث تخریب سلولهای سالم بدن می شود. و در صورتی که به درستی درمان نشود منجر به از بین رفتن فرد مبتلا به این بیماری خواهد شد. توجه کنید که بافت سرطانی، فاقد عملکرد طبیعی است و تکثیر آن، عملکرد بافتهای سالم را نیز مختل می کند.

سرطان درمان شدنی است تنها کافیست پزشک خود را درست انتخاب کنید.

پرتودرمانی چیست؟

رادیوتراپی درمانی موثر و کارآمد برای انواع سرطان هاست. بر اساس نوع سرطان، رادیوتراپی می تواند درمان اصلی و تنها درمان لازم برای سرطان باشد مثل سرطان پروستات، مری، مقعد و …، یا اینکه می تواند به عنوان یکی از مراحل اصلی درمان و جزئی از روند کلی درمان باشد مثل سرطان پستان که درمان آن معمولا شامل جراحی و شیمی درمانی و پرتودرمانی است.

هرچه روش های رادیوتراپی پیشرفته تر می شوند، بیماران بهبودی و طول عمر بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند.

پرتودرمانی همواره به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای درمان انواع تومورهای بدخیم عنوان می شود.

انواع پرتودرمانی

رادیوتراپی دو نوع اصلی دارد: پرتودرمانی خارجی و داخلی.

نوع پرتودرمانی شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع سرطان
  • اندازه تومور
  • محل تومور در بدن
  • چقدر تومور به بافت های طبیعی حساس به اشعه نزدیک است
  • سوابق سلامت و پزشکی عمومی شما
  • عوامل دیگر مانند سن و سایر شرایط پزشکی

رادیوتراپی خارجی

در رادیوتراپی خارجی، اشعه از دستگاهی تولید می شود که هدف آن از بین بردن سرطان در شماست. دستگاه پرتودرمانی بزرگ است ولی هیچ گونه تماسی با شما ندارد و سر و صدایی به گوش نمی رسد، ناحیه سر دستگاه می تواند در اطراف شما حرکت کند، و اشعه را از جهات مختلف به بخشی از بدنتان که حاوی تومور است، ارسال کند.

رادیوتراپی با پرتوی خارجی یک درمان موضعی است، به این معنی که تنها قسمت خاصی از بدن شما را درمان می کند. به عنوان مثال، اگر در ریه خود سرطان داشته باشید، فقط به قفسه سینه، نه به تمام بدن، اشعه تابیده می شود.

رادیوتراپی داخلی

رادیوتراپی داخلی درمانی است که در آن منبع پرتو در داخل بدن شما قرار می گیرد. به رادیوتراپی داخلی براکی تراپی نیز گفته می شود.

در این نوع درمان، دانه ها یا کپسول هایی که حاوی منبع اشعه هستند، در بدن، داخل یا نزدیک تومور قرار می گیرند. براکی تراپی نیز مانند رادیوتراپی با پرتوی خارجی، یک روش موضعی است و تنها قسمت خاصی از بدن شما را درمان می کند. با استفاده از روش براکی تراپی، منبع اشعه در بدن شما برای مدت معینی اشعه تولید می کند.

رادیوتراپی داخلی همچنین می تواند از طریق تزریق یک ماده رادیواکتیو، یا بلع آن انجام شود و در این صورت رادیوتراپی سیستمیک نامیده می شود. سیستمیک به این معنی است که این درمان در خون به بافت های سراسر بدن شما منتقل می شود و سلول های سرطانی را جستجو کرده و آنها را از بین می برد. در این روش، به واسطه تشعشعات سیستمیک، مایعات بدن مانند ادرار، عرق و بزاق برای مدتی اشعه دار خواهند بود.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی چیست؟ کلیک کنید.

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران کیست؟

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در طی روند درمان خود شکست میخورند. مهم ترین دلیل آن این است که در انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی دقت کافی را نداشتند.

در انتخاب پزشک خود به معرفی ها اکتفا نکنید! نظرات واقعی دیگر بیماران که درمان شده اند و دانش و تجربه پزشک معالج کمک بزرگی به بیمار می کند.

دکتر احسان کرباسی، دارای رتبه برتر بورد تخصصی، بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران و عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی اروپا هستند که علاوه بر مدارک و افتخارات تئوریک، تجربه فراوانی هم در درمان بیماران مبتلا به سرطان از جمله، درمان تومورهی پروستات، پستان، مغز، نخاع و تومورهای روده و رکتوم و ریه دارند. ایشان مهارت کافی در زمینه انجام باکیفیت ترین پرتو درمانی برای بیماران گوناگون را دارند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

نکات مهم قبل از انتخاب متخصص رادیوتراپی

  •  مشاوره با پزشک معالج
  • بررسی تجهیزات و فناوری مورد استفاده در مرکز رادیوتراپی
  • صحبت با بیماران تحت درمان پزشک انتخابی
  • استفاده از تجربیات بیماران قبلی

بهترین مرکز رادیوتراپی در تهران

به دنبال افزایش سرطان در میان مردم، درمان رادیوتراپی به یک جز بسیار مهم از درمان تبدیل شده است. بیشتر مبتلایان به انواع سرطان ها دنبال لیست مراکز رادیوتراپی در تهران هستند.

خوشبختانه همگام با پیشرفت علم درمان سرطان به کمک رادیوتراپی، دستگاه های مجهز و پیشرفته پرتودرمانی نیز وارد کشور شده و هموطنان می توانند در کشور عزیزمان به درمان سرطان بپردازند.

ویژگی های مراکز رادیوتراپی خوب چیست؟

یکی از مهم ترین نکات تشخیص و بررسی بهترین مرکز رادیوتراپی در تهران و یا هر شهر دیگری این است که آن مرکز از دستگاه های پیشرفته، تجهیزات مدرن و بهترین متخصصان پرتودرمانی (رادیوتراپی) استفاده کند.

اگر هر کدام از موارد گفته شده، وجود نداشته باشد ممکن است نتایج مطلوب حاصل نشده و این موضوع سبب نارضایتی و از بین رفتن هزینه درمان شود.

دکتر احسان کرباسی، به شکل فوق تخصصی مطالعات تکمیلی خود را منحصر به درمان های استریوتاکتیک مثل SRS- SABR- SBRT- FSRT و نیز Tomo Therapy- IMRT- VMAT- Arc Therapy و همچنین سایبرنایف و گامانایف کرده اند و پیشگام استفاده از این درمان ها هستند.

پرتو درمانی چه زمانی انجام میشود؟

رادیوتراپی روشی برای درمان تومورهای سرطانی با استفاده از اشعه مخصوص می باشد. رادیوتراپی به تنهایی و یا در کنار شیمی درمانی باعث از بین رفتن سلول های سرطانی و جلوگیری از رشد آن ها می شود. این روش بعد از جراحی و بیرون آوردن غده سرطانی توسط بهترین متخصص رادیوتراپی، و به جهت جلوگیری از پیشروی بیماری به نقاط دیگر بدن و تکمیل فرآیند جراحی استفاده می شود.

رادیوتراپی به وسیله دستگاه مخصوص انجام می شود. در این روش پرتوهایی با نفوذ بالا به غده های سرطانی تابیده و روند رشد آن ها را متوقف می‌کنند. بیماران می‌توانند با مراجعه به دکتر احسان کرباسی، بهترین متخصص پرتو درمانی در تهران، به درمان سرطان بپردازند.

عملکرد پرتو درمانی چگونه است؟

پرتو درمانی به ساختار DNA سلول های سرطانی آسیب می‌رساند. در این روش از تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کنیم. با توجه به اینکه سلول های کانسری، سرعت تکثیر بیشتر و توانایی بازسازی کمتری دارند به دنبال پرتودرمانی نسبت به سلولهای سالم آسیب بیشتری می بینند. هنگامی که در پرتودرمانی به DNA آن ها آسیب وارد می شود، این DNA تخریب شده، از سلول در حال تقسیم، به سلول بعدی منتقل و در نهایت موجب کاهش سرعت تولیدمثل و در نتیجه مرگ سلول های سرطانی می شود.

در این روند برخی از سلول های طبیعی نیز آسیب خواهند دید. اگر پرتو درمانی تحت نظر بهترین متخصص رادیوتراپی انجام شود، میزان آسیب دیدگی سلول‌های طبیعی به حداقل خواهد رسید. به همین دلیل توصیه می کنیم در انتخاب متخصص پرتودرمانی بیشترین دقت را داشته باشید.

هزینه رادیوتراپی در تهران

برآورد هزینه های درمانی مسأله ای بسیار مهم در پروسه ی درمانی سرطان می باشد که با توجه به عواملی نظیر شدت بیماری، دوز مورد استفاده در رادیوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز و … تعیین می شود. معمولا تعداد جلسات رادیوتراپی مورد نیاز در جلسه مشاوره از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین می شود. به خاطر داشته باشید تعداد جلسات رادیوتراپی در درمان بیماری نقش بسیار مهمی ایفا می کند و باید طبق نظر متخصص بعد از انجام معاینات لازم تعیین شود.
خوشبختانه ما با بیمه های پایه و همه بیمه های تکمیلی غیر از آتیه سازان حافظ قرارداد داریم.

لیست بیمه های طرف قرارداد با ما را می توانید در مقاله هزینه رادیوتراپی ببینید.

برآورد نهایی هزینه پرتودرمانی، در جلسات معاینه از سوی متخصص رادیوتراپی تعیین و به اطلاع بیمار رسانده می شود.

تماس فوری با مطب

عوامل تعیین‌کننده‌ی یک متخصص رادیوتراپی برتر

  • تجربه و تخصص
  • استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته
  • ارتباط برقرار کردن با بیماران
  • همکاری با تیم درمانی زبده
  • مهارت‌های ارتباطی بالا

متخصصان رادیوتراپی برای انجام درمان از تجهیزات و فناوری‌های مدرن استفاده می‌کنند. این تجهیزات شامل دستگاه‌های موقعیت‌یابی حرکت تومور حین درمان IGRT، دستگاه‌های رادیوسرجری، و … می‌شود. با استفاده از این تجهیزات، متخصصان رادیوتراپی قادر به ارائه درمان دقیق و بهینه به بیماران هستند.

تفاوت پزشکان در دانش و تجربه است! مهارت و تجربه کافی متخصص رادیوتراپی کم هزینه ترین و کوتاهترین راه درمان سرطان را با بهترین تکنولوژی روز پرتودرمانی برای بیمار خود فراهم می کند. چرا که هدف فقط درمان صحیح و اصولی بیمار است.

دکتر احسان کرباسی، تشخیص و درمان سرطان را با بهترین و پیشرفته ترین تکنیک های تخصصی دنیا انجام می دهند. ایشان دوره فوق تخصص رادیوتراپی را با دوره های آموزشی، تجربیات بالینی و تئوریک بیشتر و تمرینات بیشتری در زمینه‌های خاص پرتودرمانی مانند پروستات، مغز، پستان، متاستاز و غیره کسب کرده اند.

امیدواریم با انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی در تهران دوران درمان خود را به خوبی سپری کنید و سلامتی خود را بدست آورید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن