بهترین مرکز رادیوتراپی

2/5 - (1 امتیاز)

بهترین مرکز رادیوتراپی در تهران

همانطور که انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی اهمیت دارد بسیار مهم است که مرکز درمانی مناسب و معتبری نیز در نظر گرفته شود. برای یافتن بهترین مرکز رادیوتراپی باید چندین نکته مهم را مدنظر قرار دهید که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

رادیوتراپی چیست؟

پرتودرمانی یا رادیوتراپی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فیزیک پزشکی است. در رادیوتراپی معمولاً از پرتوهای نافذ (مانند پرتوهای ایکس، امواج آلفا، موج بتا و گاما که یا از دستگاه تابیده می‌شوند یا از داروهای حاوی مواد نشاندار شده ساطع می‌شوند) برای درمان بافت سرطانی استفاده می شود و البته تا حدودی بافت های اطراف را نیز درگیر می کند. برای اطلاع بیشتر در مورد رادیوتراپی چیست لطفا کلیک کنید.

رادیوتراپی انکولوژی چیست

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

متخصص رادیوتراپی، پزشکی است که به واسط رادیوتراپی و همینطور روش هایی مانند شیمی درمانی اقدام به درمان سرطان می کند. بهترین مرکز رادیوتراپی می بایست بتواند هدف از درمان را به خوبی ارزیابی کند. بنابراین پزشک متخصص انکولوژی باید بتواند تنظیم درستی در تابش اشعه مورد نظر داشته باشد. همینطور نیاز است سطح سرطان و میزان پیشرفته بودن آن ارزیابی شود.

دکتر احسان کرباسی به دلیل مهارت و دانش کافی در استفاده از تکنیک های پرتودرمانی برای درمان بسیاری از انواع سرطان از جمله سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان رکتوم، سرطان پوست و … تجربیات ارزشمندی دارند که نشان از برتری علمی ایشان است.

دکتر احسان کرباسی متخصص رادیوتراپی تجربه گسترده ای، در امر پرتودرمانی برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان دارند. بیماران ما اذعان دارند که کیفیت تعاملات، توجه ایشان به جزئیات، و کارآیی مراجعات شان به معنای واقعی مراقبت های پزشکی ایست که تاکنون تجربه نکرده اند.

تماس با بهترین مرکز رادیوتراپی در تهران

دوره پرتودرمانی چقدر طول می کشد؟

ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین روش های رادیوتراپی

رادیوتراپی خارجی که از زمان شروع آن حدود ۵۰ الی ۶۰ سال می گذرد از رادیوتراپی دو بعدی شروع شد و پیشرفت کرد و به صورت رادیوتراپی سه بعدی ادامه یافت. با پیشرفت رادیوتراپی سه بعدی در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی، رادیوتراپی با شدت متغیر تعدیل شده یا IMRT مرسوم شد و تا اواخر سال۹۰ ادامه پیدا کرد. در  اوایل سال۲۰۰۰ تکنیک ها پیشرفت کرد و رادیوتراپی با شدت متغیر قوسی حجمی یا VMAT که پیشرفته تر از IMRT بود آغاز شد و پس از آن رادیوتراپی با هدایت تصویر IGRT و در نهایت رادیوتراپی های استریوتاکتیک که برای تومور های مغزی به اسم SRS و برای بقیه تومور های بدن به نام SBRT نام گرفت، برای درمان عرضه شدند که هر کدام مشخصات مزایا و کاربرد های خاص خود را دارند.

تشخیص و درمان پیشرفته سرطان با پرتودرمانی

دکتر احسان کرباسی به آخرین روش های برنامه ریزی و ارائه درمان های پرتودرمانی برای درمان سرطان دسترسی دارند، از جمله:

متخصص انکولوژی برنامه درمانی شما را با توجه به شرایط خاص شما تنظیم می کند. پس از آنکه متخصص انکولوژی پرتوی مناطق سرطانی را که باید تحت درمان قرار گیرند شناسایی می کند، پرتودرمانی قبل از درمان واقعی با دقت بسیار بالا را، برنامه ریزی و شبیه سازی می کند تا دوز اشعه به بافت های طبیعی به حداقل برسد.

پرتودرمانی با پروتون

نوعی جدیدتر از پرتودرمانی را ارائه می دهد. کودکان، بزرگسالان جوان و مبتلایان به سرطان نزدیک به اندام های حیاتی و ساختارهای بدن می توانند از این پرتو درمانی هدفمند بهره مند شوند. در برنامه پرتو درمانی پروتون، پرتوی پروتون با شدت مدوله شده ارائه می گردد که به متخصصان تشعشع پرتو اجازه می دهد تا سرطان را از بین ببرند، در حالی که بافت سالم را دست نخورده باقی بگذارند. در حال حاضر (سال 1402) پروتون درمانی درایران وجود ندارد و البته امیدواریم سالهای آینده راه اندازی شود.

آیا پرتودرمانی درد دارد؟

 

رادیوتراپی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی برای شروع رادیوتراپی ارزیابی جامع بیمار شامل شرح حال، معاینه بالینی، مرور پاتولوژی، مرحله بندی تومور، نتایج آزمایشگاهی و… لازم است. سپس بر اساس انتخاب تکنیک و محل رادیوتراپی اقدامات اولیه مانند بی حرکت سازی یا Fixation (بیمار با استفاده از ماسک های مخصوص ثابت سازی بی حرکت می شود) انجام می شود. این ماسک ها با توجه به تکنیک های رادیوتراپی اشکال متفاوتی دارند و اجازه حرکت بیش از یک میلی متر را به بیمار نمی دهند. در قسمت تنه نیز بی حرکت سازی با استفاده از طیفی از ابزار و لوازمی مانند ماسک های ترموپلاستیک، کیسه های بی حرکت سازی و کمپرسور های شکمی و قالب های تنه انجام می شود.

در قسمت اندام ها یعنی دست و پاها برای بی حرکت سازی می توان از ماسک های مخصوص ترموپلاستیک استفاده کرد که استفاده از تمامی این لوازم به تکنیک مورد نظر برای انجام رادیوتراپی بستگی دارد.

اقدام بعدی تصویربرداری سه بعدی از منطقه هدف رادیوتراپی با دستگاهی تحت عنوان سی تی سیمیلاتور است که در حقیقت یک ورژنی از سی تی اسکن های تشخیصی است که برای انجام سیمیلاسیون رادیوتراپی تغییراتی در آن ایجاد شده است. همچنین تجهیزات لازم برای کنترل حرکات تنفسی و سایر حرکات مربوط به ارگان های طبیعی بدن مانند حرکات روده یا حرکات معده و پر و خالی شدن مثانه و جاهایی از بدن که در حین رادیوتراپی جابجا می شود، در دسترس است.

تعداد جلسات و مقدار رادیوتراپی چگونه تعیین می شود؟

تجویز و تعیین مقدار رادیوتراپی با پزشک است که متناسب با حجم درمان، منطقه هدف و محدودیت های اشعه تعیین می شود. تمامی این مراحل در غیاب بیمار بعد از گرفتن سیتی سیمیلاتور صورت می پذیرد.

یعنی پس از پایان سیتی سیمیلاتور بیمار بخش را ترک کرده و منتظر می ماند تا اقدامات مربوط به بخش طراحی درمان و فعالیت های دیگری که بیمار را برای رادیوتراپی آماده می کند صورت پذیرد و به بیمار اطلاع داده می شود که بخش آماده ی شروع درمان است.

در حین درمان ویزیت حضوری یا تلفنی ارزیابی بیمار توسط پزشک متخصص رادیوتراپی حداقل یک بار در هر ۵ جلسه انجام می گیرد.

خدمات ارائه شده توسط مرکز رادیوتراپی دکتر احسان کرباسی

ویژگی مهم بهترین مرکز رادیوتراپی در تهران و مجهزترین مرکز پرتودرمانی برخورداری از تجهیزات و روش های درمانی پیشرفته و به روز است.
مشاوره آنلاین سرطان از جمله خدماتیست که مرکز پرتودرمانی دکتر احسان کرباسی ارائه میدهد. بدین طریق بیماران در سریع ترین زمان سوالات خود را به صورت مستقیم با دکتر مطرح می کنند. همچنین امکان نوبت دهی تلفنی از کلینیک وجود دارد.

شماره های تماس جهت رزرو نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر

 

جلسه رادیوتراپی چقدر طول می کشد؟!

 

خطرات رادیوتراپی

عوارض و خطرات رادیوتراپی به ناحیه ای از بدن که در معرض اشعه قرار می گیرد و همچنین میزان اشعه مورد استفاده، بستگی دارد. ممکن است بیمار هیچ گونه عوارضی را تجربه نکند یا ممکن است عوارض متعدد باشد. بیشتر عوارض موقتی هستند، می توانند کنترل شوند و مدتی بعد از پایان درمان برطرف می شوند.

هزینه رادیوتراپی در تهران

رادیوتراپی می تواند گران باشد چرا که در دستگاه رادیوتراپی از ماشین آلات و تکنولوژی پیچیده ای استفاده شده است. هزینه دقیق رادیوتراپی شما به نوع رادیوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز، اسکن و تصویربرداری و… بستگی دارد. خوشبختانه ما با بیمه های پایه و تمام بیمه های تکمیلی (غیر از آتیه سازان حافظ) قرارداد داریم.

بهترین رادیوتراپیست تهران ، بهترین متخصص پرتودرمانی ، بهترین دکتر انکولوژی تهران

چنانچه در جستجوی بهترین متخصص رادیوتراپی تهران هستید و بارها متخصصین رادیوتراپی تهران و لیست مراکز رادیوتراپی در تهران را بررسی کرده اید، اما همچنان به نتیجه مساعدی نرسیده اید، به شما دکتر احسان کرباسی، معتبرترین و با تجربه ترین متخصص رادیوتراپی (انکولوژی) را معرفی می کنیم.
دکتر احسان کرباسی دارای بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی_پرتودرمانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران راه را برای درمان شما کوتاه می کند.

جهت ارتباط با بهترین مرکز پرتو درمانی تهران لطفا کلیک کنید.

خلاصه مطلب

پیشرفت دانش و تجهیزات در راستای استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های درمان سرطان است که با استفاده از آن ها بتوان درصد موفقیت درمان را افزایش داده و عوارض ناشی از آن را به حداقل رسانید. برای نیل به این هدف، انتخاب بهترین مرکز رادیوتراپی که از پیشرفته ترین تکنیک های رادیوتراپی استفاده می کند و متخصصین این حوزه، بسیار حائز اهمیت است.

 

شاد و تندرست باشید.

 

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن