بهترین دکتر پرتودرمانی دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین متخصص پرتو درمانی
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین دکتر پرتودرمانی تهران

پرتودرمانی (رادیوتراپی) یک روش درمانی است که در آن برای درمان بیماری ‌های سرطانی و یا برخی بیماری‌ های دیگر از پرتو (اشعه) استفاده می ‌شود. این روش درمانی یکی از مهم‌ ترین شاخه‌ های فیزیک پزشکی است و با استفاده از پرتوهای نافذ مانند پرتوهای ایکس و امواج آلفا و موج بتا و گاما که یا از دستگاه تابیده می ‌شوند یا از داروهای حاوی مواد نشاندار شده ساطع می ‌شوند، سلول‌ های سرطانی را از بین می ‌برد .هدف از این درمان از بین بردن یا آسیب رساندن به سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول های دیگر است.

اما بهترین دکتر پرتودرمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتوان وی را از سایر متخصصان تفکیک داد و یک انتخاب برتر داشت؟ در ادامه قصد داریم با نگاه به این مقوله تمام جزییات را برای شما شرح دهیم.

 

یک پرتودرمانگر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین دکتر پرتودرمانی تهران
دکتر احسان کرباسی

یک پرتودرمانگر خوب باید ترکیبی از دانش فنی، مهارت های بین فردی و شفقت و دلسوزی را یکجا داشته باشد. برخی از ویژگی هایی که یک پرتودرمانگر خوب را می سازد، عبارتند از:

  • مهارت های بین فردی قوی برای تعامل با بیماران و خانواده های آنان
  • توانایی برقراری ارتباط موثر، دلسوزانه و حرفه ای با بیماران، خانواده های آنان و سایر متخصصان پزشکان و متخصصان
  • بسیار جزئی گرا بودن برای اطمینان از صحت طرح های درمان و عملکرد ایمن تجهیزات
  • توانایی ایستادن برای مدت طولانی و کمک به بلند کردن بیماران
  • مهارت در استفاده از تجهیزات تصویربرداری پزشکی و داشتن مهارت فنی بالا
  • توانایی تفکر انتقادی و حل مسائل
  • داشتن دانش کافی از پروتکل های ایمنی قابل اجرا برای اطمینان از ایمنی بیماران و سایرین

علاوه بر این مهارت ‌های فنی، یک پرتودرمانگر خوب باید از شفقت و حساسیت لازم برای تأمین آسایش جسمی و روانی بیمار نیز برخوردار باشد. وی باید بتواند به چیزی فراتر از مهارت علمی و فنی دست یابد. معمولا بهترین دکتر پرتودرمانی امتیاز بالایی در مسئولیت اجتماعی دارد، که نشان از خواستن رسیدن به نتایج عادلانه و نگرانی کلی برای دیگران است. این ویژگی ‌ها می ‌تواند به پرتودرمانگر کمک کند تا مراقبت‌ های باکیفیت تری را به بیماران خود ارائه دهد.

یکی از بهترین پزشکان پرتو درمانی تهران دکتر احسان کرباسی است که سالها سابقه درخشان در درمان سرطان را دارد. در حال حاضر، ایشان بهترین دکتر پرتو درمانی در تهران به شمار می روند.

درباره دکتر احسان کرباسی بیشتر بدانید

 

تفاوت بین متخصص پرتودرمانی و انکولوژیست چیست؟

دکتر احسان کرباسی
بهترین پزشک پرتو درمانی تهران

یک متخصص یا دکتر پرتودرمانی، یک تکنسین آموزش دیده است که به بیماران کمک می کند تا روزانه برای دریافت دوز دقیقی از پرتوهای تجویز شده از سوی رادیوانکولوژیست، بیماران را آماده کند. وی در درمان بیماران مبتلا به تومورهای بدخیم با استفاده از پرتوهای پر انرژی برای از بین بردن یا کنترل رشد سلول های سرطانی متخصص است. یک دکتر پرتودرمانی به عنوان بخشی از تیمی متشکل از یک متخصص پرتودرمانی، متخصص تغذیه و پرستاران کار می کنند.

از سوی دیگر، یک رادیوانکولوژیست که یک پزشک دارای گواهی است و در درمان بیماران سرطانی با استفاده از پرتوها تخصص دارد، بر درمان نظارت دارد. آنها نوع درمان مناسب برای بیمار را تعیین می کنند. رادیوانکولوژیست ها سرطان را با استفاده از پرتودرمانی، که استفاده از اشعه ایکس پرانرژی یا ذرات دیگر برای از بین بردن سلول های سرطانی است، درمان می کنند.

به طور خلاصه، یک دکتر پرتودرمانی مسئول ارائه پرتودرمانی تجویز شده توسط پرتودرمانی انکولوژیست است، در حالی که رادیوانکولوژیست مسئول تعیین نوع درمان و نظارت بر مراقبت کلی از بیمار است.

 

متخصص رادیوانکولوژیست کیست؟

دکتر احسان کرباسی
بهترین دکتر متخصص پرتودرمانی در تهران

رادیوانکولوژیست پزشکی است که در استفاده از پرتودرمانی برای درمان سرطان تخصص دارد. وی مسئول تعیین نوع درمان مناسب برای بیمار و نظارت بر مراقبت کلی از بیمار است. انکولوژیست های پرتودرمانی به عنوان بخشی از یک تیم فعالیت می کنند که شامل سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مانند پرتودرمانگران، پرستاران و متخصصان تغذیه است.

انکولوژیست های پرتودرمانی، معمولا دانشکده پزشکی و یک برنامه رزیدنتی را در انکولوژی پرتوشناسی به پایان رسانده اند. همچنین از سوی هیئت رادیولوژی تایید شده اند. آن‌ ها از تخصص خود برای طراحی برنامه‌ های درمانی استفاده می‌ کنند که میزان مناسب پرتو را به مکان مناسب در بدن می‌ رسانند و در عین حال آسیب به بافت سالم را به حداقل می ‌رسانند.

انکولوژیست های پرتودرمانی از نزدیک با سایر اعضای تیم مراقبت از سرطان برای ارائه مراقبت های جامع به بیماران همکاری می کنند. آنها همچنین ممکن است در تحقیقات برای توسعه درمان های جدید و بهبود درمان های موجود شرکت کنند.

 

بهترین دکتر پرتو درمانی چه مواردی را با پرتودرمانی می‌ کند؟

بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران
بهترین دکتر پرتودرمانی در تهران

پرتودرمانی یکی از روش ‌های درمان سرطان است که می‌ تواند به تنهایی یا به همراه سایر روش‌ های درمانی مانند شیمی ‌درمانی و جراحی استفاده شود. پرتودرمانی می ‌تواند برای درمان انواع مختلف سرطان ‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از جمله:

پزشک معالج و متخصص رادیوتراپی باید تشخیص دهند که آیا پرتودرمانی برای درمان نوع خاص سرطان فرد مناسب است یا خیر.

 

بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران

احتمالا در لیست مراکز رادیوتراپی خصوصی در تهران با نام دکتر احسان کرباسی مواجه شده اید. خوشبختانه این افتخار را داریم که یکی از بهترین مراکز درمان سرطان و بهترین مراکز پرتودرمانی در تهران را به شما معرفی کنیم. این بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران، مجهز به بهترین و پیشرفته ترین و بهترین دستگاه پرتو درمانی ایران است.

جهت ارتباط با بهترین مرکز پرتو درمانی تهران لطفا کلیک کنید.

با تماس با ما و گفتگو با کادر پزشکی مجرب ما، شما می‌ توانید اطلاعات بیشتری درباره خدمات ارائه شده در این مرکز و نحوه درمان خود کسب کنید. منتظر تماس شما هستیم.


منابع: mskcccancercancercenter

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن