دکتر رادیوتراپی خوب در تهران

بهترین دکتر رادیوتراپی در تهران
امتیاز خود را ثبت کنید

بهترین دکتر رادیوتراپی

نجات پیدا کردن از بیماری سرطان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. همه این ها به لطف عواملی همچون تشخیص زود هنگام، راهبردهای شخصی سازی شده درمان بیماران، تکنیک های نوین درمانی و درک بهتر و بالاتر از سرطان است.
در سال های اخیر دستگاه های مدرن رادیوتراپی به تهران وارد شده اند و به همین دلیل بسیاری از بیماران به دلیل ترس از بیماری سرطان و اینکه زودتر بهبودی خود را بدست آورند به دنبال بهترین مرکز پرتودرمانی در تهران هستند تا دوران درمان خود را طی کنند.
دکتر احسان کرباسی بهترین دکتر رادیوتراپی در تهران هستند که با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته درمان و تیم متخصص بهترین نتیجه ممکن را حاصل می کنند.

آیا سرطان پایان زندگی ست؟

نوع سرطان، مرحله آن و وضعیت جسمانی بیمار و درمانی که اتخاذ می شود همه بر جواب ما به این سوال تاثیر دارند.

اما به طور کلی براساس مطالعات مقایسه ای روی مرگ ناشی از سرطان ها در طی سالیان طولانی مثلا از دهه 50 میلادی تا سالهای 2010 به بعد سرطان های بسیاری با کاهش چشمگیری در مرگ و میر مواجه بوده اند. اکنون سرطان هایی مثل روده بزرگ و مقعد، پروستات، پستان، رحم و دهانه رحم، تخمدان و کلیه، لنفوم و ملانوم از مرگ بالای 60% به زیر 30% رسیده اند. در حقیقت در حال حاضر بسیاری از بیماران مبتلا به چنین سرطان هایی از علل دیگر مثل بیماری قلبی از دنیا می روند و نه از سرطان.

از طرفی در خصوص سرطان های پانکراس و کبد، مری، ریه و مغز همچنان میزان مرگ ناشی از سرطان بالای 40% است. البته در خصوص سرطان ریه در همین یکی دو سال اخیر پیشرفت های شگرفی در درمان هدفمند رخ داده که میزان بقای بیماران را بیشتر کرده است.

 

سرطان چیست؟

سلول جهش یافته ای که به شکلی غیر قابل کنترل به تقسیم و رشد ادامه می دهد و در زمان معین نمی میرد، کم کم تشکیل توده می دهد و موجب شکل گیری سرطان می شود. انواع مختلفی از سرطان وجود دارد، اما تمام آنها ناشی از رشد غیرقابل کنترل سلول های غیرعادی هستند. توده سرطانی فاقد عملکرد صحیح بافت است مثلا بافت سرطان روده، نمیتواند جذب غذا را به درستی انجام دهد.

درمان سرطان

بسته به اینکه مرحله و استیج سرطان چیست، متخصص انکولوژی می تواند در تعیین برنامه درمانی مناسب و مختص بیمار کمک کند. این درمان می تواند جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی یا روش دیگری باشد.

به صورت کلی پرتودرمانی قبل یا بعد از جراحی موثرترین روش برای درمان و حتی کنترل سرطان است که می تواند به صورت تکی یا در ترکیب با سایر روش ها، برای تکمیل روش های دیگر درمان سرطان، مورد استفاده قرار بگیرد.

متخصص انکولوژی

انکولوژیست کیست؟

پزشکانی که تخصصشان انکولوژی است را با نام متخصصان سرطان یا انکولوژیست هم می شناسند. این متخصصان انکولوژیست کارهای مختلفی برای بیماران مبتلا به سرطان انجام می دهند. از جمله اینکه در تشخیص سرطان کمک می کنند و همچنین در تعیین مرحله و استیج سرطان و تعیین بهترین درمان نیز نقش دارند.

متخصصان انکولوژیست، در حقیقت متخصصان شناخت سرطان هستند که بسته به تخصص درمانی خود، می توانند فرآیند های درمان سرطان را نیز برای بیماران انجام دهند.

متخصصان دیگر هم می توانند در برنامه درمان سرطان حضور داشته باشند. متخصص جراحی، متخصص هماتولوژی انکولوژی، متخصص رادیوتراپی انکولوژی (رادیوانکولوژی) که با عنواین متخصص پرتودرمانی و یا متخصص رادیوتراپی نیز شناخته می شود. به صورت کلی تمام روند درمان سرطان، به هر روشی که باشد، تحت نظارت انکولوژیست صورت می پذیرد، مثلا اگر یکی از پرسنل کادر درمان، درمانی را برای شما انجام دهد، این کار تحت نظارت پزشک می باشد.

زمانی که درمان های اولیه انجام شد، انکولوژیست مسئول بررسی علائم عود یا بهبودی بیماری در فرد است. عود کردن سرطان به معنای بازگشتن سرطان بعد از طی فرآیندهای درمانی است و علاج یا بهبودی، طبیعتا به معنی حذف کامل سلول های سرطانی از داخل بدن است.

دکتر احسان کرباسی، بهترین دکتر رادیوتراپی (رادیوانکولوژی) هستند که با استفاده از جدیدترین دستگاه های پرتو درمانی انواع سرطان ها را درمان می کنند.

پرتودرمانی چیست؟

سلول های نرمال و سالم بدن به صورت عادی رشد می کنند، به سلول های جدید تقسیم می شوند و در زمان معین هم می میرند. اما سلول های سرطانی معمولا سریع تر از سلول های عادی تقسیم سلولی می کنند. پرتودرمانی از طریق ایجاد آسیب های کوچک در DNA سلول های سرطانی آنها را از بین می برد. این آسیب ها باعث توقف رشد و تقسیم سلول های سرطانی شده، و موجب مرگ آنها می شوند.

انواع پرتودرمانی

انواع پرتودرمانی

پرتو درمانی خارجی برای درمان بسیاری از انواع سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر پرتودرمانی داخلی برای درمان سرطان های ناحیه رکتوم، سینه، رحم، پروستات، ریه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین نوع خاصی از پرتو درمانی سیستمیک هم که با نام پرتودرمانی یُدی یا I-131 شناخته می شود، اغلب برای انواع سرطان تیروئید استفاده می شود.

علاوه بر این، نوع دیگری از پرتو درمانی سیستمیک هم که با نام پرتودرمانی هدفمند شناخته می شود، برای درمان برخی از بیمارانی که به سرطان پروستات پیشرفته مبتلا هستند مورد استفاده قرار می گیرد. به این نوع از پرتو درمانی، پرتو درمانی مولکولی هم گفته می شود.

یکی از مهم ترین نکات، تجهیزات مدرن و پرسنل مجرب است. اگر هر کدام از موارد گفته شده، وجود نداشته باشد ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشده و این موضوع سبب نارضایتی و از بین رفتن هزینه درمان شود.

دکتر احسان کرباسی بهترین متخصص سرطان در تهران هستند که به شکل فوق تخصصی مطالعات تکمیلی خود را منحصر به درمان های استریوتاکتیک مثل SRS- SABR- SBRT- FSRT و نیز Tomo Therapy- IMRT- VMAT- Arc Therapy و همچنین سایبرنایف و گامانایف کرده اند و پیشگام استفاده از این درمان ها هستند.

از آنجایی که دکتر احسان کرباسی سهامدار و وام دار جایی نیستند همواره شما را در بهترین مرکز رادیوتراپی تهران درمان خواهند کرد.

انواع سرطان هایی که رادیوتراپی می تواند آنها را درمان کند

رادیوتراپی برای درمان انواع تومورهای غیر خونی (تومورهای Solid) شامل تومورهای پروستات، مغز، پستان، دهانه رحم (Cervix )، حنجره، ریه، کبد، پانکراس، پوست، نخاع، معده، سرطان پانکراس، رحم یا سارکوما، سرطان های سر و گردن، سرطان سینوس پارانازال، سرطان بافت نرم و استخوان، سرطان روده بزرگ و همچنین تومورهای خونی مثل لوسمی و لنفوم (تومور سیستم لنفاوی) و برخی تومورهای خوش خیم به کار می رود.

علاوه بر آن، بهترین دکتر رادیوتراپی شرایطی غیر از سرطان را نیز درمان می کند، از جمله:

  • نوروم آکوستیک
  • تومورهای مغزی
  • تومورهای نخاعی
  • نورالژی سه قلو
  • ناهنجاری های شریانی وریدی

آیا پرتودرمانی درد دارد؟

بیشتر افراد در طول درمان احساس ناراحتی ناچیزی می کنند و یا به هیچ وجه احساس ناراحتی نمی کنند. البته در برخی انواع پرتودرمانی داخلی، برای پیشگیری از احساس درد در حالی که منابع رادیواکتیو در بدن قرار دارد، ممکن است شما را بیهوش کنند. البته برخی بیماران ممکن است ضعف یا حالت تهوع ناشی از بیهوشی را تجربه کنند.

بهترین دکتر رادیوتراپی

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی چیست؟

متخصصان انکولوژی یا انکولوژیست های بالینی افرادی هستند که در زمینه شناخت، تشخیص و درمان سرطان متخصص هستند و می توانند به بیماران مبتلا به سرطان کمک کنند. پزشکانی که در حوزه های مختلف درمان سرطان، از جمله پرتودرمانی و شیمی درمانی فعالیت می کنند باید دانش انکولوژی داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل از درمان های تخصصی خود برای بهبود وضعیت سرطان استفاده کنند.

دکتر احسان کرباسی، بهترین دکتر رادیوتراپی و از جمله معتبرترین انکولوژیست های کشور در تهران هستند، که سال ها است در زمینه پرتو درمانی انواع سرطان ها با جدیدترین متدها فعالیت می کنند.

خلاصه مطلب

برای بیماران مبتلا به سرطان لحظه به لحظه‌ مهم و حیاتی است. به همین دلیل باید برای پیدا کردن بهترین دکتر رادیوتراپی، تا جای ممکن تحقیقات خود را کامل کنید. اگر بدون توجه به دانش، تجربه و مهارت پزشک (صرفا به خاطر معرفی از سمت دیگر پزشکان) انتخاب نادرستی بکنید زمان زیادی را از دست خواهید داد که قابل جبران نیست.
علاوه بر این بهتر است به مشاوره با یک پزشک اکتفا نکنید و برای انتخاب بهترین دکتر رادیوتراپی در تهران به چند متخصص خوب مراجعه کنید و نظراتشان را بشنوید.

دکتر احسان کرباسی بهترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی (رادیو انکولوژی) در تهران با ارائه خدمات دقیق تر و علمی تر باعث اطمینان خاطر شما در طی مدت درمان این بیماری می شود.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن