بهترین پزشک پرتودرمانی: The best radiation therapy doctor

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین پزشک پرتودرمانی

چگونه یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی پیدا کنیم؟ بهترین پزشک پرتودرمانی دارای چه ویژگی های خاصی است که از دیگر پزشکان متمایز می شود؟

لطف بزرگی به خود بکنید و دقت لازم را در انتخاب پزشک و مرکز پرتودرمانی انجام دهید. مطمئن شوید که در یک مرکز عالی، تحت درمان یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی و تیم متخصص هستید.

برای انتخاب بهترین متخصص پرتودرمانی کلیک کنید
لطفا قبل از هر گونه درمانی این مقاله را بخوانید تا بدون هیچ شک و تردیدی بهترین پزشک را برای پروسه ی درمانی خود انتخاب کنید.

آیا پرتودرمانی درد دارد؟

بهترین مرکز رادیوتراپی تهران

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در طی روند درمان خود شکست میخورند. دلیل این امر چیست؟ مهم ترین آن این است که در انتخاب بهترین پزشک پرتو درمانی و بهترین متخصص رادیوتراپی دقت کافی را نداشتند. اما سوال اصلی بسیاری از مراجعه کنندگان این است که ویژگی‌های بهترین متخصص‌ رادیوتراپی چیست؟ عوامل تعیین‌کننده‌ی یک متخصص رادیوتراپی برتر کدام است؟

برای انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران، عوامل زیر را باید مد نظر داشت:

تجربه و تخصص

متخصصی با تجربه و تخصص بالا توانایی بهتری برای تشخیص و درمان بیماران دارد. مطالعه رزومه و تجربه‌های یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.
تعداد بیماران درمان شده مهم است. به اعداد نگاه کنید. (در واقع، حجم بیماران درمان شده را با نتایج بهبود یافته در درمان پرتودرمانی انواع سرطان مرتبط کنید.) «بیابید که پزشک آنکولوژیست چند مورد از سرطان ها را با موفقیت مدیریت کرده است. “هرچی بیشتر بهتر.” بپرسید که این مرکز روزانه چند بیمار مبتلا به سرطان را درمان می کند. پرتودرمانی که به درستی انجام شود، از نظر فنی دشوار است.
دقت ضروری است “در بیشتر موارد، بهترین گزینه این است که به دنبال یک مرکز با حجم بالا باشید که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان – حداقل 30 تا 40 بیمار در روز – را با VMAT و Arc Therapy درمان کند.”

فناوری و تجهیزات پیشرفته

استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری روز در رادیوتراپی می‌تواند به نحوه‌ی درمان و نتایج آن تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که متخصصی که انتخاب می‌کنید، از تجهیزات و فناوری مدرن و به‌روز استفاده می‌کند. این تجهیزات شامل دستگاه‌های موقعیت‌یابی، دستگاه‌های رادیوتراپی و دستگاه‌های تصویربرداری هدایت‌شده می‌شود. با استفاده از این تجهیزات، متخصصان رادیوتراپی قادر به ارائه درمان دقیق و بهینه به بیماران هستند.
بهترین متخصصان رادیوتراپی علاوه بر داشتن تخصص و تجربه، ارتباطات بین‌المللی نیز دارند. این امر به آنها کمک می‌کند تا با جدیدترین روش‌ها و پیشرفت‌های رادیوتراپی آشنا باشند و درمانی بهتر را به بیماران ارائه دهند.

سایر پزشکان متخصص

به دنبال تیمی باشید که در آن تخصص های مختلف با هم کار کنند. بهترین مراکز یک رویکرد چند رشته ای را ارائه می دهند – به این معنی که نظرات متخصص را از پاتولوژیست، انکولوژیست پزشکی، انکولوژیست پرتودرمانی و اورولوژیست دریافت می کنید. آدام دیکر، M.D.، Ph.D.، رئیس انکولوژی رادیویی در مرکز سرطان سیدنی کیمل در دانشگاه توماس جفرسون، آن را اینگونه توصیف می کند: «بیش از 10 سال است که این کار را انجام می دهیم. بیمار مدارک خود را ارسال می کند و پزشکان از رشته های مختلف در مورد وی تصمیم می گیرند. این کار تیمی رویکردی متفکرانه و کامل تر را برای تصمیم گیری درمان ترویج می کند.

متخصص رادیوتراپی و متخصص انکولوژی چیست؟

دو نوع تخصصی که بسیار برای درمان و تشخیص سرطان حائز اهمیت می باشند، تخصص رادیوتراپی و تخصص انکولوژی می باشند. این دو تخصص معمولا برای تشخیص، درمان و یا بهبود بیماران مبتلا به سرطان وظایفی را بر عهده دارند. به دلیل اینکه هر دوی این تخصص ها برای بهبود بیماران مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، بسیاری از افراد متخصص انکولوژی را با متخصص رادیوتراپی انکولوژی اشتباه می گیرند و تصور می کنند که این دو تخصص یکی هستند. ولی واقعیت این است که این دو تخصص با هم تفاوت های زیادی دارند.

شاید هدف نهایی این دو تخصص مشابه با هم باشند، ولی باز هم این دو تخصص با هم تفاوت هایی دارند.

انکولوژی چیست؟

 

تعریف تخصص انکولوژی پزشکی

انکولوژی یکی از انواع تخصص های علم پزشکی است که برای بیماران مبتلا به سرطان به وجود آمده است. انکولوژی با نام سرطان شناسی نیز شناخته می شود که برای پیشگیری، تشخیص و یا درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

متخصص انکولوژی فقط بر اساس روش های دارویی اقدام به درمان بیماران مبتلا به سرطان می کند که البته در بسیاری از سرطان ها صرفا درمان دارویی جوابگو نیست و درمان درست به همراه رادیوتراپی و یا جراحی و یا هر دوی آنها تکمیل میشود.

متخصص پرتو درمانی کیست؟

رادیوتراپی در زیر شاخه انکولوژی یا سرطان شناسی قرار می گیرد. رادیوتراپی شامل یک سری از روش های درمانی است که برای بیماران مبتلا به سرطان های مختلفی از جمله سرطان پستان، سرطان مثانه، سرطان مغز و … مورد استفاده قرار می گیرد.

افراد مبتلا به بیماری سرطان، از تخصص دکتر رادیوتراپی برای بهبود شرایط جسمی خودشان و از بین بردن توده های سرطانی استفاده می کنند.

جلسه رادیوتراپی چقدر طول می کشد؟!

 

شباهت متخصص رادیوتراپی انکولوژی با متخصص آنکولوژی

یکی از شباهت های اصلی متخصص رادیوتراپی انکولوژی (رادیوانکولوژی) و متخصص انکولوژی (فقط انکولوژی) این است که هر دو برای درمان بیماری های سرطانی به بیماران کمک می کنند.

تفاوت متخصص رادیوتراپی انکولوژی با متخصص آنکولوژی

در کنار نقاط مشترک این دو رشته ی پزشکی، متخصص رادیوتراپی انکولوژی (رادیوانکولوژی) و متخصص انکولوژی (فقط انکولوژی) با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • متخصص انکولوژی فقط روند تشخیص تا درمان بیماری سرطان را با دارو انجام می دهد. ولی متخصص رادیوانکولوژی، علاوه بر تبحر در این امر، درمان رادیوتراپی را نیز برای درمان بیماران مبتلا به سرطان ارائه می کند. 
  • به دلیل اشراف جامع تر متخصص رادیوانکولوژی، بهتر است که از ابتدا متخصص رادیوانکولوژی، مراحل مربوط به درمان بیماری سرطان را تحت نظارت قرار دهد. به عبارت دیگر، متخصص رادیوتراپی انکولوژی هم به امور علمی درمان واقف است و هم امور عملی آن و این یک مزیت بزرگ برای بیمارانی است که از ابتدای امر که متوجه وجود سرطان شدند، به متخصص رادیوتراپی انکولوژی مراجعه کنند.
  • پزشکانی که دارای تخصص انکولوژی تنها هستند، در نهایت به یک متخصص رادیوتراپی نیاز خواهند داشت تا درمان سرطان را کامل کنند. پس چه بهتر است که بیماران از اول برای تشخیص و درمان از مشاوره یک متخصص رادیوانکولوژی نیز استفاده کنند.

بهترین پزشک پرتودرمانی

بهترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی

از پزشک خود در مورد میزان موفقیت او سوال کنید. بهترین پزشکان سرطان، در هر تخصص، سال ها وضعیت سلامتی بیماران خود را دنبال می کنند. چه تعداد از بیماران بدون سرطان باقی مانده اند؟ چند درصد عوارض طولانی مدت داشته اند؟ بخواهید با برخی از بیماران صحبت کنید. بسیاری از پزشکان لیستی از بیماران خود دارند که مایلند با بیماران دیگر صحبت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید به دنبال گروه های حمایتی سرطان باشید و با بیمارانی که تحت پرتودرمانی قرار گرفته اند صحبت کنید.

به یاد داشته باشید، سرطان شما سال ها طول کشیده تا رشد کند. پس در انتخاب بهترین پزشک پرتودرمانی عجله نکنید. شما می توانید چند هفته تحقیق و بررسی کنید تا پزشک مناسب برای درمان بیماری خود پیدا کنید. به تبلیغات نیز اعتماد نکنید. وب سایت ها و تبلیغات بیمارستانی می توانند چیزهای زیادی را نوید دهند. اینکه آیا آنها واقعاً قابل اعتماد هستند یا نه موضوع متفاوتی است.
بهترین راه حل برای اطمینان از انتخابتان صحبت با بیمارانی است که تحت درمان پزشک انتخابی شما بوده اند. دکتر احسان کرباسی متخصص رادیوتراپی انکولوژی دارای رتبه برتر بورد تخصصی به طور متمرکز به پژوهش و درمان انواع سرطان ها از جمله تومورهای سرطان پروستات، پستان، مغز، نخاع و  تومورهای روده و رکتوم و… می پردازند.

پیگیری کلیه روند درمان برای شناسایی و تشخیص بیماری و کنترل عوارض بیماری بسیار حائز اهمیت می باشد که باید توسط بهترین پزشک پرتودرمانی انجام شود.

اطلاعات مطب و نوبت دهی دکتر احسان کرباسی

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن