رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی یا VMAT یا Rapid-Arc روشی نوین در درمان سرطان

رادیوتراپی VMAT
4.2/5 - (4 امتیاز)

رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی یا VOLUMETRIC MODULATED ARC THERAPY (VMAT)

 

رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی (VMAT) یا رپید آرک چیست؟

پرتودرمانی VMAT

VMAT نوعی تکنیک IMRT است. VMAT مخفف VOLUMETRIC ARC THERAPY است. به VMAT رپید آرک (Rapid Arc) نیز گفته می شود.

VMAT با IMRT معمولی متفاوت است و در آن دستگاه رادیوتراپی در طول یک جلسه رادیوتراپی در یک الگوی قوس مانند در اطراف بیمار می چرخد.

انجام رادیوتراپی به این روش (پرتودرمانیVMAT ) درمان را بسیار دقیق تر می کند، زمان درمان را کوتاه می کند و در آن از دوز اشعه کمتری استفاده می شود.

فرایند درمان معمولا حدود 10 دقیقه طول می کشد.

رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی (VOLUMETRIC MODULATED ARC THERAPY (VMAT)) یا رپید آرک (RapidArc™) یک تکنیک درمانی مدرن است که استفاده از آن، امکان درمان سریع ‌تر با دوز کمتری از اشعه را برای شما فراهم می‌ کند. همچنین پرتودرمانی تعدیل شده چرخشی یا VMAT به تیم درمان انکولوژی این توانایی را می‌ دهد که درمان‌ های متمرکز تری را برای سرطان شما ارائه دهد.

در طول درمان با رادیوتراپی VMAT، یک دستگاه شتاب‌ دهنده خطی به دور شما می‌ چرخد و پرتوهای تشعشع را به‌ صورت قوس‌ های پیوسته ی بدون وقفه، با شدت قابل تنظیم روی سرطان متمرکز می سازد.

رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی
رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی

فناوری تصویربرداری با سی تی اسکن سه بعدی، به بالا بردن دقت اشعه کمک می‌ کند و به تکنسین های رادیوتراپی این امکان را می دهد که در زمان انجام درمان بتوانند تومور و بافت های اطراف را ببینند. این فناوری جدید به رادیوانکولوژیست اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر ارائه دوز هدفمند با دقت بالاتر داشته باشد، به طوری که فقط تومور دوز بالایی از اشعه را دریافت کند، نه اندام های سالم و نرمال اطراف آن.

فناوری RapidArc™ رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی VMAT زمان درمان از 10 تا 20 دقیقه که در پرتو درمانی روتین انجام می شود را به 1 تا 2 دقیقه کاهش می دهد. با کاهش طول درمان های روزانه، شما می توانید زمان بیشتری را به انجام کارهایی که می خواهید، اختصاص دهید.

همه بیماران مبتلا به سرطان پروستات ما که تحت پرتودرمانی قرار می ‌گیرند، با رادیوتراپی تعدیل شده چرخشی(VMAT)  درمان می ‌شوند. باید در نظر داشت که این نوع فناوری پیشرفته نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد. برای اطلاع بیشتر از رادیوتراپی سرطان پروستات کلیک کنید.

این الگوریتم، بالا بودن دقت در درمان را تضمین می کند و به حفظ بافت سالم و طبیعی کمک می کند.

ما در مرکز خود به لطف دارا بودن دستگاه قدرتمند و همه کاره  VOLUMETRIC MODULATED ARC THERAPY (VMAT) = Rapid Arc می توانیم طیف وسیعی از سرطان ها را درمان کنیم. ما اولین مرکز درمان سرطان هستیم که این فناوری پیشرفته را برای مقابله با سرطان به کار می گیرد.

 

بهترین مرکز رادیوتراپی تهران | بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران

بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران
بهترین متخصص پرتو درمانی در تهران – متخصص پرتودرمانی

چنانچه در جستجوی بهترین متخصص رادیوتراپی تهران هستید و بارها متخصصین رادیوتراپی تهران و لیست مراکز رادیوتراپی خصوصی در تهران را بررسی کرده اید، اما همچنان به نتیجه مساعدی نرسیده اید، به شما دکتر احسان کرباسی را معرفی می کنیم.

درباره دکتر احسان کرباسی بیشتر بدانید

دکتر احسان کرباسی دارای بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی_پرتودرمانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران راه را برای درمان شما کوتاه می کند.

جهت ارتباط با بهترین مرکز پرتو درمانی تهران لطفا کلیک کنید.

شاد و تندرست باشید.

منبع: statenislandsradiation

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن