راهنمای انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

زمان مناسب برای پرتودرمانی
5/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

چگونه بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران را پیدا کنیم؟

پزشکان معمولاً سرطان را با پرتودرمانی، جراحی یا داروهایی از جمله شیمی درمانی، هورمون درمانی و یا درمان بیولوژیک، به تنهایی یا به صورت ترکیبی، درمان می کنند.
چنانچه سرطان در شما با پرتو درمانی قابل درمان باشد، حتما باید با متخصص رادیوتراپی انکولوژی مشورت کنید.
بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در طی روند درمان خود شکست میخورند. دلیل این امر چیست؟ مهم ترین آن این است که در انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی دقت کافی را نداشتند. اما سوال اصلی بسیاری از مراجعه کنندگان این است که ویژگی‌های بهترین متخصص‌ رادیوتراپی چیست؟ عوامل تعیین‌کننده‌ی یک متخصص رادیوتراپی برتر کدام است؟

این پست به شما کمک می کند تا بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران را برای نیازهای خود پیدا کنید.

رادیوتراپی چیست

متخصص پرتودرمانی در تهران: رادیوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

پرتودرمانی یا رادیوتراپی، به بکارگیری از اشکال مختلف اشعه برای درمان ایمن و مؤثر سرطان و سایر بیماری‌ ها اطلاق می گردد. انکولوژیست پرتودرمانی یا متخصص رادیوتراپی انکولوژی ممکن است از اشعه برای درمان سرطان، کنترل رشد سرطان یا تسکین علائمی مانند درد یا خونریزی استفاده کند.

پرتودرمانی با آسیب رساندن به سلول های سرطانی باعث بهبود بیمار می شود. سلول های طبیعی قادر به ترمیم خود هستند، در حالی که سلول های سرطانی نمی توانند این کار را انجام دهند. تکنیک ‌های جدید همچنین به پزشکان اجازه می ‌دهد تا اشعه را برای محافظت از سلول ‌های سالم، بهتر مورد هدف قرار دهند.

پرتودرمانی بهتر است یا شیمی درمانی 

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران پاسخ می دهد: انواع رادیوتراپی چیست؟

پرتودرمانی به دو صورت خارجی و داخلی انجام می شود. رادیوانکولوژیست به شما کمک می کند تا مشخص شود کدام درمان برای شما بهترین است.

  1. در طول پرتودرمانی خارجی، تیم رادیوانکولوژی از دستگاهی برای هدایت پرتوهای ایکس یا پرتوهای الکترون پرانرژی به سمت سرطان استفاده می ‌کند.
  2. پرتودرمانی داخلی یا براکی تراپی شامل قرار دادن منابع رادیواکتیو در داخل بدن شما است.

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران پاسخ می دهد: انواع پرتو درمانی خارجی

در پرتودرمانی خارجی، اشعه معمولاً توسط دستگاهی به نام شتاب دهنده خطی، از طریق پوست به سمت سرطان و ناحیه اطراف آن هدایت می‌ شود تا تومور اصلی و سلول های سرطانی مجاور را از بین ببرد. برای به حداقل رساندن عوارض پرتودرمانی، درمان ها معمولاً پنج روز در هفته، به مدت چند هفته متوالی انجام می شود. این امر به پزشکان اجازه می ‌دهد تا تشعشعات کافی را وارد بدن کنند تا سرطان را از بین ببرند، و در عین حال دو روز زمان برای بهبودی به سلول‌ های سالم می ‌دهند.
انواع پرتو درمانی خارجی عبارتند از:

نکته مهم: چنانچه دستگاه های شتاب دهنده خطی تجهیز شده که در برخی مراکز تهران در دسترس هستند، از نسل جدید باشند، لزوما نیاز به پروتون درمانی یا نوترون درمانی نیست و درمان های بسیار دقیق و کم عارضه قابل انجام هستند.

اعضای تیم پرتودرمانی

اعضای تیم پرتودرمانی چه کسانی هستند؟

تیمی از متخصصان پزشکی بسیار آموزش دیده از جمله یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی یا در اصطلاح رادیوانکولوژیست برای انجام پرتودرمانی مشارکت خواهند داشت. این تیم توسط بهترین متخصص رادیوتراپی، پزشکی که در بکارگیری اشعه برای درمان سرطان تخصص دارد، رهبری می شود. سایر اعضا عبارتند از:

  • فیزیکدانان پزشکی (فیزیسیست های متخصص پرتودرمانی)
  • دوزیمتریست ها
  • پرتودرمانگرها
  • لنفوتراپیست ها
  • فیزیوتراپیست ها
  • دندانپزشکان و دندان سازان

یکی از بهترین و زبده ترین متخصصان رادیوانکولوژی در تهران، جناب آقای دکتر احسان کرباسی دارای رتبه برتر بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی هستند.

برای برقراری ارتباط و مشاوره با ایشان به عنوان بهترین دکتر پرتودرمانی در تهران به قسمت تماس با ما بروید.

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان به دلیل عدم اطلاع از تخصص پزشکان در مسیر اشتباه قرار می گیرند! آیا می دانید تفاوت متخصص رادیوتراپی و فوق تخصص رادیوتراپی در چیست؟

قبل از درمان سرطان| ملاقات با انکولوژیست رادیوتراپی

اگر پرتو درمانی برای شما در نظر گرفته شده است، ابتدا باید با بهترین پزشک پرتودرمانی مشورت کنید تا بررسی شود آیا پرتودرمانی برای شما مناسب است یا خیر. حال چگونه بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران را پیدا کنیم؟

پزشکان متخصص رادیوتراپی انکولوژی (رادیوانکولوژیست ها)

متخصصان رادیوانکولوژی، پزشکانی هستند که بر پرتودرمانی شما نظارت دارند. این پزشکان با سایر اعضای تیم پرتودرمانی همکاری می کنند تا برنامه درمانی شما را تهیه و تجویز کنند و مطمئن شوند که هر درمان به طور دقیق انجام می شود. رادیوانکولوژیست همچنین پیشرفت شما را پیگیری می کند و در صورت لزوم سیر درمان را تغییر می دهد تا مطمئن شود که بهترین درمان را دریافت می کنید.
پزشک پرتودرمانی به شناسایی و درمان هر گونه عارضه جانبی که ممکن است به دلیل پرتودرمانی رخ دهد، کمک می کند. وی از نزدیک با سایر پزشکان سرطان، از جمله انکولوژیست ها و جراحان پزشکی، و همه اعضای تیم رادیوانکولوژی در تعامل است.

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران 

یکی از بهترین و زبده ترین متخصصان رادیوانکولوژی در تهران، جناب آقای دکتر احسان کرباسی دارای رتبه برتر بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی هستند.

برای برقراری ارتباط و مشاوره با ایشان کلیک کنید.

معیارهای انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی

تخصص پرتودرمانی (رادیوتراپی)

پرتودرمانی یکی از روش های درمان سرطان است و باید توسط متخصص انکولوژی دارای مجوز بورد انجام شود که بتواند ایمنی و نتایج شما را تضمین کند. یک متخصص رادیوتراپی دارای گواهینامه، فرآیند صدور گواهینامه دقیقی را پشت سر گذاشته و چندین سال آموزش تخصصی را گذرانده است.

داشتن این مدارک به این معنی است که پزشک سال ها تجربه دارد و از صلاحیت بالایی برای انجام درمان شما برخوردار است. بنابراین یک پزشک دارای بورد تخصصی را انتخاب کنید.

دکتر احسان کرباسی دوره های تخصصی پرتودرمانی را گذرانده اند و دارای بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی هستند.

تجربه پرتودرمانی (رادیوتراپی)

متخصص با تجربه توانایی بهتری برای تشخیص و درمان بیماران دارد. تعداد بیماران درمان شده مهم است. به اعداد نگاه کنید. (در واقع، حجم بیماران درمان شده را با نتایج بهبود یافته در درمان پرتودرمانی انواع سرطان مرتبط کنید.) بیابید که پزشک آنکولوژیست چند مورد از سرطان ها را با موفقیت مدیریت کرده است. “هرچی بیشتر بهتر.” 
“در بیشتر موارد، بهترین گزینه این است که به دنبال یک مرکز با حجم بالا باشید که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان – حداقل 30 تا 40 بیمار در روز – را با VMAT و Arc Therapy درمان کند.”

فناوری و تجهیزات پیشرفته پرتوردمانی (رادیوتراپی)

فناوری و تکنیک های درمانی مورد استفاده در رشته پرتودرمانی به طور مداوم در حال پیشرفت است. پیشرفت های اخیر و وارد شدن دستگاه های جدید باعث افزایش میزان موفقیت در درمان، کاهش عوارض جانبی، سریع تر شدن زمان درمان و کاهش جلسات درمان برای بیماران شده است.

فناوری جدید سیستم های مدیریت حرکات تنفسی، قابلیت ردیابی تومور را فراهم می کند که دقیقاً پرتوهای تابش به سمت سرطان هدف گرفته شود و به اندام های مهم مجاور آسیب های کمتری برسد.

در روش استریوتاکتیک برای افزایش دقت در هدف قرار دادن تومور ها از فناوری چهار بعدی استفاده می شود. بعد چهارم شامل زمان و حرکات تومور است. به همین سبب می توان دوز بسیار مناسبی از اشعه را به ناحیه تومور رساند و از آسیب دیدگی بافت های سالم جلوگیری نمود.

پرتودرمانی که به درستی انجام شود، از نظر فنی دشوار است. دکتر احسان کرباسی بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران هستند که به شکل فوق تخصصی مطالعات تکمیلی خود را منحصر به درمان های استریوتاکتیک مثل SRS- SABR- SBRT- FSRT و نیز Tomo Therapy– IMRT- VMAT- Arc Therapy و همچنین سایبرنایف و گامانایف کرده اند و پیشگام استفاده از این درمان ها هستند.

بررسی وضعیت هفتگی

انکولوژیست پرتوی شما (متخصص رادیوتراپی) درمان روزانه شما را کنترل می کند و ممکن است دوز تابش شما را براساس این مشاهدات تغییر دهد. همچنین، پزشک ممکن است آزمایش خون، تصویر برداری و سایر آزمایشات را برای دیدن نحوه واکنش بدن شما به درمان درخواست کند. اگر تومور به طور قابل توجهی کوچک شود، ممکن است سی تی اسکن مجدد برای شبیه سازی دیگری لازم باشد. این به سرطان شناس پرتوی شما اجازه می دهد تا درمان را برای از بین بردن بقیه تومور و حفظ بافت طبیعی، تغییر دهد.

در طول پرتودرمانی، متخصص رادیوتراپی به طور منظم درمان شما را بررسی کرده و اگر عارضه ای رخ دهد جهت درمان آن دارو تجویز می کند، با پیشرفت درمان، بسته به پاسخ یا واکنش شما به درمان، پزشک ممکن است در برنامه درمانی تغییراتی ایجاد کند. تیم پرتودرمانی شما بطور منظم پرونده شما را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل شود که درمان شما طبق برنامه پیش رفته است. ممکن است هر هفته آزمایش خون از شما گرفته شود و وضعیت گلبولهای خونی یا عملکرد کبد و کلیه بررسی شود.

روزهای بعد از پرتودرمانی | پیگیری

پس از اتمام درمان، جهت ویزیتهای بعدی برنامه ریزی می شود تا متخصص رادیوتراپی اطمینان حاصل کند که بهبودی شما به طور عادی پیش می رود و می تواند وضعیت سلامتی شما را کنترل کند. ممکن است انکولوژیست پرتوی شما آزمایش های تشخیصی دیگری را نیز درخواست کند. گزارشات مربوط به درمان شما ممکن است به پزشکان دیگری که در درمان سرطان شما کمک می کنند نیز ارسال شود.
هرچه زمان می گذرد، تعداد دفعات مراجعه به انکولوژیست پرتوی شما کاهش می یابد. با این حال، باید بدانید که در صورت نیاز به مشاوره، تیم انکولوژی پرتوئی شما همیشه در دسترس خواهد بود.

سایر پزشکان متخصص پرتودرمانی یا رادیوتراپی

به دنبال تیمی باشید که در آن تخصص های مختلف با هم کار کنند. بهترین مراکز یک رویکرد چند رشته ای را ارائه می دهند – به این معنی که نظرات متخصص را از پاتولوژیست، انکولوژیست پزشکی، انکولوژیست پرتودرمانی و اورولوژیست دریافت می کنید. آدام دیکر، M.D.، Ph.D.، رئیس انکولوژی رادیویی در مرکز سرطان سیدنی کیمل در دانشگاه توماس جفرسون، آن را اینگونه توصیف می کند: «بیش از 10 سال است که این کار را انجام می دهیم. بیمار مدارک خود را ارسال می کند و پزشکان از رشته های مختلف در مورد وی تصمیم می گیرند. این کار تیمی رویکردی متفکرانه و کامل تر را برای تصمیم گیری درمان ترویج می کند.

سایر ویژگی های بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

  • در میان پزشکان شناخته شده و همچنین معتبر باشد.
  • اطلاعات پزشکی بیماران خود را محفوظ نگه دارد و آن را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهد. اعتماد و ارتباط از عوامل ضروری برای انتخاب پزشک هستند. شما باید راحت باشید که سابقه پزشکی خود و هر گونه نگرانی را برای پزشک خود فاش کنید.
  • در زمان معاینه بیماران خود صبر و حوصله داشته باشد و به صحبت های آن ها با دقت گوش دهد. می توانید هر چیزی را که نگران یا مضطرب هستید از آنها بپرسید. 
  • نسبت به دریافت حق ویزیت منصف باشد.
  • در انجام کارهای خود نظم و دقت بالایی داشته باشد.
  • در زمان ویزیت بیماران با آن ها خوشرو و مهربان باشد.
  • برای وقت بیماران خود ارزش قائل باشد.
در این مطلب ویژگی های بهترین متخصص پرتو درمانی بیشتر بررسی شده است.
بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

خدمات دکتر احسان کرباسی بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

دکتر احسان کرباسی، بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران هستند که با طی دوره های تکمیلی متعدد، بسیار حرفه ای عمل کرده اند. برخی از خدمات درمانی ویژه، دکتر احسان کرباسی بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران به شرح زیر می باشد:

  • رادیوتراپی فوق تخصصی (با استفاده از بهترین و مجهزترین دستگاه های رادیوتراپی)
  • درمان با شتاب دهنده واریان تروبیم آمریکا
  • درمان با توموتراپی
  • درمان های استریوتاکتیک SRS – SBRT – FSRT
  • انواع درمان های IMRT و VMAT و Arc Therapy مجهز به IGRT 
  • درمان های معادل گامانایف برای تومورهای مغزی

روزهای بعد از پرتودرمانی نی نی سایت

    1. استراحت کافی داشته باشید.
    2. دستورات پزشک را دنبال کنید.
    3. یک رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید. غذاهای مفید بعد از پرتودرمانی را استفاده کنید.
    4. به پوست ناحیه ای که در معرض اشعه قرار دارد بیشتر رسیدگی کنید.
    5. به دنبال پشتیبانی باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مراقبت های بعد از پرتودرمانی را مطالعه کنید.

متخصص رادیوتراپی و متخصص انکولوژی چیست؟

دو نوع تخصصی که بسیار برای درمان و تشخیص سرطان حائز اهمیت می باشند، تخصص رادیوتراپی و تخصص انکولوژی می باشند. این دو تخصص معمولا برای تشخیص، درمان و یا بهبود بیماران مبتلا به سرطان وظایفی را بر عهده دارند. به دلیل اینکه هر دوی این تخصص ها برای بهبود بیماران مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، بسیاری از افراد متخصص انکولوژی را با متخصص رادیوتراپی انکولوژی اشتباه می گیرند و تصور می کنند که این دو تخصص یکی هستند. ولی واقعیت این است که این دو تخصص با هم تفاوت های زیادی دارند.

مطالعه مقاله تفاوت متخصص رادیوتراپی و متخصص انکولوژی چیست؟ را فراموش نکنید.

بهترین متخصص پرتو درمانی در تهران | بهترین دکتر رادیوتراپی

در زمان انتخاب بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران حتما می بایست دقت کافی داشته باشید چرا که روند درمانی کمی سخت است و نیاز به دانش، تجربه و مهارت پزشک دارد.
یکی از راه های شناسایی بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران، کمک گرفتن از پزشکان دیگر است. معمولاً در مراحل اولیه بیماری، زمانی که به پزشک عمومی یا متخصص داخلی و… مراجعه می کنید، از او بخواهید تا بهترین متخصص سرطان در تهران را به شما معرفی کند. البته به یک پزشک بسنده نکنید و نظر چند متخصص دیگر را هم بپرسید.
اگر به دنبال متخصص پرتودرمانی با مجوز و با تجربه برای درمان سرطان خود هستید، درخواست مشاوره با دکتر احسان کرباسی کنید، یا برای تعیین وقت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

دکتر احسان کرباسی یکی از متخصصان در زمینه پرتودرمانی هستند که به طور تخصصی انواع سرطان ها از جمله سرطان پروستات، سرطان مری، معده، سرطان رکتوم، پوست و… را با رادیوتراپی پیشرفته تکنیک VMAT ، استریوتاکتیکSRS ، SBRT ، FSRT  انجام می دهند. تنها کافیست در اینترنت سرچ کنید تا سابقه درخشان ایشان را ببینید.

درباره بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران دکتر احسان کرباسی بیشتر بدانید.

بهترین مرکز پرتودرمانی

بهترین مرکز پرتودرمانی

بهترین مرکز پرتو درمانی مجهز به بهترین دستگاه رادیوتراپی است. همچنین مرکز انتخابی شما باید از معتبرترین و با تجربه ترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی نیز برخوردار باشد که راه را برای درمان شما کوتاه می کند. 

از آنجایی که دکتر احسان کرباسی سهامدار و وام دار جایی نیستند همواره شما را در بهترین مرکز رادیوتراپی تهران درمان خواهند کرد.

بهترین متخصص رادیوتراپی نی نی سایت 

برای اینکه به درک بهتر و ملموس تری از فرآیند پرتودرمانی برسید، یکی از بهترین راه ها این است که با افرادی که قبلا رادیوتراپی انجام داده اند صحبت کنید و با تجربه آنها آشنا شوید. گرچه که احتمالا در اطرافیان و آشنایان خود حتما کسی را پیدا می کنید که قبلا پرتو درمانی انجام داده باشد، اما استفاده از فضای آنلاین و به خصوص تالارهای گفتگو نیز فرصت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

با مراجعه به این تالارها شما می توانید به صورت مستقیم با افراد واقعی که تجربه ای در این زمینه داشته اند تبادل نظر کنید. همچنین نظرات بیمارانی که به دکتر احسان کرباسی مراجعه کرده اند را در لینک زیر مشاهده کنید.

بهبود یافتگان از بیماری سرطان

پاسخ بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران به سوالات شما

چنانچه سرطان در شما با پرتو درمانی قابل درمان باشد، حتما باید با متخصص رادیوتراپی انکولوژی مشورت کنید. برای نظارت بر مراقبت هر چه بهتر از شما، یک متخصص رادیوانکولوژی (پزشکی که در درمان بیماران با پرتودرمانی تخصص دارد) با سایر متخصصان سرطان، مانند جراحان و انکولوژیست های دیگر، همکاری خواهد کرد. وی درباره جزئیات سرطان شما، نقش پرتودرمانی در برنامه کلی درمان شما و آنچه از درمان خود انتظار دارید شرح خواهد داد.
یکی از بهترین صاحب نظران در این زمینه جناب آقای دکتر احسان کرباسی، بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران هستند که با طی دوره های تکمیلی متعدد، بسیار حرفه ای عمل کرده اند.

درمان سرطان چگونه انجام می شود؟

 

در ادامه این مطلب، با آقای دکتر احسان کرباسی، بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران به پرسش های متداول شما عزیزان در خصوص پرتودرمانی و سرطان پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل انجام پرتو درمانی

 

پرتو درمانی برای چه بیماری هایی است؟

گاهی اوقات رادیوتراپی تنها درمانی است که بیمار نیاز دارد. به عنوان مثال، پرتودرمانی سرطان پروستات و سرطان حنجره اغلب تنها با رادیوتراپی درمان می شوند و نیاز به درمان های دیگری وجود ندارد؛ در حالی که در موارد دیگر رادیوتراپی در کنار سایر درمان ها سبب علاج سرطان می شود مثلا زنان مبتلا به سرطان پستان (سینه) اغلب با جراحی، پرتودرمانی و یا شیمی درمانی درمان می شوند.

همچنین ممکن است از اشعه برای موثرتر کردن درمان اصلی نیز استفاده شود. برای مثال، شما می‌ توانید قبل از جراحی، با رادیوتراپی درمان شوید تا با کوچک کردن حجم تومور، امکان جراحی بهتر و کامل تر میسر شود. یا اینکه ممکن است پس از جراحی برای از بین بردن بقایای سرطان با پرتودرمانی تحت درمان قرار بگیرید.

پس بطور خلاصه، متخصص پرتودرمانی انکولوژی ممکن است استفاده از رادیوتراپی را به مقاصد مختلف استفاده کند:

  •  از بین بردن تومورهای اولیه (تومورهایی که به سایر قسمت های بدن شما گسترش نیافته اند).
  • کاهش دادن خطر عود سرطان با از بین بردن بقایای سرطان پس از عمل جراحی یا شیمی درمانی.

در موارد دیگر، هدف، کاهش علائم ناشی از رشد تومورها و بهبود کیفیت زندگی شما است. هنگامی که پرتودرمانی برای این منظور انجام می شود، به آن مراقبت تسکینی می گویند. در این مورد، اشعه ممکن است برای موارد زیر استفاده شود:

  • کوچک کردن تومورهایی که با کیفیت زندگی شما تداخل دارند، مانند تومور ریه که باعث تنگی نفس می شود.
  • تسکین درد با کاهش اندازه تومور.

” بهترین متخصص پرتودرمانی هدف از درمان را باید با بیمارانش در میان بگذارد.”

خلاصه مطلب

دکتر احسان کرباسی متخصص رادیوتراپی انکولوژی پیشرو در درمان های نوین سرطان، با چشم انداز پایان دادن به سرطان، هستند. ایشان با دانش، تجربه و مهارت بالایی که دارند، زندگی افراد مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها را بهبود می‌بخشند و از همه فرصتی برای پیشگیری، تشخیص، درمان و بهبود کیفیت زندگی مراجعه کنندگان سرطان استفاده می کنند.

ایشان با داشتن تخصص و تجربه‌ بالا، درمانی بهینه و شخصی‌سازی شده را به بیماران ارائه می‌دهند و در تمامی این مراحل سخت و دشوار به همراه تیم پزشکی، بیمار را تا بهبودی کامل همراهی خواهند کرد.

با انتخاب یک متخصص با تجربه که از تجهیزات رادیوتراپی پیشرفته، استفاده  می کند، می‌توانید اطمینان کاملی از درمان خود داشته باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

شاد و تندرست باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن